A PREMIUM MOTORS KFT. ÁLTALÁNOS SZERZÖDÉSI FELTÉTELEI

A PREMIUM MOTORS KFT. valamint ügyfele, a megrendelő között. Gépjárműjavítói, karbantartói, időszakos vizsgálat vagy környezetvédelmi felülvizsgálat szolgáltatási tevékenység tárgyában létrejött szolgáltatói megállapodásokra/szerződésekre ASZF.

A vállalkozó társaság:
Premium Motors Kft.

A vállalkozó székhelye:
3563 Hernádkak, József Attila út 5.

A vállalkozó telephelye:
1224 Budapest, Dózsa György út 105.

Az ÁSZF az egyes javító-karbantartó szolgáltatásokra vonatkozó kötelező jótállásról szóló 249/2004. (VIII. 27.) Korm. rendelet figyelembevételével készült.

I. VÁLLALKOZÁSI FELTÉTELEK

A Premium Motors Kft., mint vállalkozó vállalja gépjárművek márkafüggetlen javítását, karbantartását a Nemzeti Közlekedési Hatóság (továbbiakban NKH) engedélye alapján, amelyek elvégzésére megfelelő képesítésű szakemberrel rendelkezik. A fenti munkálatok elvégzésének technológiáját és díjszabását a vonatkozó jogszabályok iránymutatásainak megfelelően alakítja ki.

A megrendelés felvétele során a vállalkozó vizsgálja a szolgáltatás elvállalásának lehetőségét. Javító-karbantartó szolgáltatás esetén a 249/2004. (VIII. 27.) Korm. rendelet, valamint a 1/1990. (IX. 29.) KHVM rendeletszabályai irányadóak és rendeletben előírt technológia szerint végzi.

A jótállás és szavatosság keretében elvállalt gépkocsik kötelező átvizsgálási és javítási munkáira vonatkozó feltételeket a gépkocsit gyártó szervezet által kibocsátott előírásnak megfelelően, melyet a jótállási/szervizfüzetben leírtak tartalmaznak.

Amennyiben a megrendelés javító-karbantartó szolgáltatás esetén az adott járműtípusra vonatkozó karbantartási, javítási technológiától vagy a KRESZ előírásaitól eltér, illetve időszakos gépjárműfenntartói (műszaki) vizsgálat szolgáltatás során a hivatkozott jogszabályi előírásoknak nem felel meg, akkor a vállalkozó a munka elvégzését megtagadhatja.

A vállalkozás feltételeinek elbírálására és a szükséges tájékoztatás megadására a vállalkozó munkafelvevője jogosult. Információt és tájékoztatást csak az arra felhatalmazott munkafelvevő vagy felettese adhat.

A fődarabokhoz és biztonságtechnikai berendezésekhez ügyfél által hozott alkatrész csak a márkának megfelelő gyári eredeti lehet, amely származását márkakereskedői (belföldi vagy külföldi) számlával igazolni kell. Hozott alkatrész csak abban az esetben építhető be, ha az adott jármű típushoz pontosan illeszkedik, sérülésmentes és új (használatlan).

A Premium Motors Kft. szolgáltatásait minden ügyfél részere feltétel nélkül biztosítja, így a járművek javítása-karbantartása diszkriminációmentesen működik. A gépjárművek javítása-karbantartása során felmerülő panaszokkal előítélet nélkül egyenlő elbírálással foglalkoznak a Premium Motors Kft. munkatársai. Szolgáltatások során az ügyféltöl szerzett információt, különösen a gépjárművek megvizsgálása során keletkező ügyfél-információt a Premium Motors Kft. munkatársai bizalmasan kezelik.

II. JÁRMŰ ÁTVÉTELE JAVÍTÁSRA

Amennyiben a Premium Motors Kft. rendelkezik a kért szolgáltatás elvégzéséhez szükséges feltételekkel, akkor a javító-karbantartó szolgáltatás esetén a gépkocsit a műszaki szakemberével megvizsgáltatja, aki a hiba felvételezés után meghatározza és a javítási megrendelésen, munkalapon feltünteti az elvégzendő szolgáltatást. Amennyiben a Premium Motors Kft. nem rendelkezik a kért szolgáltatás elvégzéséhez szükséges feltételekkel, alvállalkozó igénybevételére jogosult, melyről a megrendelőt tájékoztatja. Az alvállalkozó által elvégzett munkát változatlan formában adja tovább a Premium Motors Kft., azonban ugyanúgy felel érte, mint a saját munkájáért. A vállalkozó, illetve az erre feljogosított munkatársa írásban közli a megrendelővel a kért munkák elvégzésének a munka elvállalásakor varható legmagasabb - tájékoztatásul szolgáló - vállalási díját és a szolgáltatás elvégzésének várható határidejét, valamint feljegyzi a kilométeróra állását. Jegyzéket készít továbbá a gépkocsi állapotáról tartozékairól tételesen feltüntetve azokat az állapotlapon, a gépkocsi karosszériáján található sérülésekkel és a bejelentett hibaleírással együtt, majd az így kitöltött „Munkalapot” mindketten - a megrendelő és a vállalkozó megbízottja - aláírásukkal hitelesítik, mellyel a felek között vállalkozási szerződés (Szerződés) jön létre. Amennyiben a gépjármű javításra, karbantartásra történő átvétele nem az igénybejelentéssel egyidejűleg történik, az átadásról a vállalkozó külön elismervényt vesz fel a fenti tartalommal.

A vállalkozási tevékenység a javítási, karbantartási munkákon kívül magában foglalja a bejáratásokat, a próbautakat, valamint a gépjármű megrendelő részére történő átadását.

A gépjárműben hagyott személyes tárgyakért és egyéb vagyontárgyakért a Premium Motors Kft. felelősséget nem vállal. Ezen holmik akadályozhatják a javítás menetét, hozzáférési nehézégeket okozva, ezért a gépkocsiból a személyes dolgokat a megrendelőnek előzetesen el kell távolítania.

A Munkalap második példánya a megrendelőé, amely egyúttal a gépkocsi átvételének elismervényeként is szolgál. A megrendelt munka elkészültét követen a megrendelő a Munkalap bemutatásával igazolja a gépjármű átvételének jogosságát a vállalkozónál. A gépjármú okmányait átadó és a megrendelést aláíró természetes személy a tulajdonos távollétében annak meghatalmazottjának tekinthető. A megrendelés alkalmával a megrendelő köteles a vállalkozó részére átadni a gépkocsival együtt javítási és karbantartási szolgáltatás esetén annak forgalmi engedélyét és a gépkocsi kulcsait. Időszakos gépjárműfenntartói (műszaki) vizsgálat során a felsorolton túl köteles továbbá átadni a kötelező gépjármű-felelősségbiztositás igazolószelvényét, valamint megbízott/meghatalmazott esetén a szükséges meghatalmazást, jogi személy esetén aláírási címpéldány és 30 napnál nem régebbi cégjegyzék másolatot.

A megrendelő a Munkalap aláírásával elfogadja, hogy a vállalkozó a megrendelésével összefüggésben lévő adatait a 2011. évi CXII. törvény (Infotv.) előírásai szerint rögzítse, tárolja, a megrendeléshez kapcsolódó számlázáshoz, dokumentáláshoz felhasználja.

Ha a megrendelő részletes írásos árajánlatot kér a gépjármű javításra történő átvétele elött, úgy külön írásbeli megbízásra a vállalkozó azt számára elvégzi, beleértve a hibafeltárással kapcsolatos esetleges részleges megbontást és a műszeres vizsgálat költségeit is. Ha az ilyen módon elkészített árajánlat után a megrendelő a szükséges munkák elvégzését mégsem kéri, úgy a gépkocsin megbontott egységek visszaszerelése, illetve a gépkocsi üzemképes állapotba hozása a vállalkozónak nem képezi a feladatát. Ez esetben a megbontott gépkocsi elszállításáról a megrendelő saját költségén köteles gondoskodni. Amennyiben a megrendelő külön megbízást ad a vállalkozónak az eredeti állapotú üzemképesség helyreállitására, akkor a vállalkozó azt, szükségjavítási jelleggel, díjazás ellenében elvégzi, ha a hibafeltárás során a közlekedésbiztonsági hiányosság nem volt észlelhető. Felek megállapodása szerint a külön megrendelés hiányában elvégzett szükségjavításért a vállalkozót felelősség nem terheli.

A megrendelő részére készített árajánlat 3 (három) naptári napig hatályos, ha a megrendelő a gépkocsiját nem hagyja a vállalkozó telephelyén, hanem azt tovább üzemelteti. A fenti határidón belül is megszűnik a vállalkozó árajánlathoz való kötöttsége, az ajánlat hatálya, ha a gépkocsiban a felvételi állapothoz képest változás következik be (pl. újabb meghibásodás, karambol stb.). Ha az elvégzendő munka előreláthatólag befolyásolja a gépkocsi további használhatóságát, teljesítőképességét vagy használatának módját, illetve ennek időtartamát, a megrendelőt erről tájékoztatni kell. A tájékoztatási kötelezettség a munka elvégzése után is terheli a vállalkozót.

Műszaki vizsgára történő felkészítés során a Nemzeti Közlekedési Hatság
utasításait kell alkalmazni.

III. MEGRENDELÉS TELJESÍTÉSE SORÁN ADÓDÓ ESEMÉNYEK

Ha a javító-karbantartó szolgáltatás elvállalásakor nem volt pontosan megállapítható, hogy milyen munkák elvégzésére van szükség, akkor az előre látott és a megrendelt munkával közvetlen összefüggésben levő hibák - pl. a megbontás vagy a műszeres vizsgálat során feltárt hibák - felfedezése esetén a vállalkozó azokat külön megrendelés, és a megrendelő előzetes tájékoztatása és jóváhagyása nélkül is megjavíthatja, ha a javítás összes költsége nem haladja meg azt az összeget, amit a megrendeléskor a szolgáltatás várható legmagasabb díjaként meghatároztak.

Ha a munka végzése során a vállalkozó olyan előre nem látott hibát fedez fel, amely a megrendelt munkával nincs összefüggésben, függetlenül attól, hogy az a
közlekedésbiztonságot érinti-e vagy sem, illetve a felfedezett hiba a megrendelt munkával összefüggésben van ugyan, de annak kijavításával a szolgáltatás várható legmagasabb díjaként meghatározott összeg emelkedne, akkor köteles a hiba felfedezéséröl és az
ezzel kapcsolatos munka díjáról a megrendelőt haladéktalanul értesíteni. Ezt a munkát a vállalkozó csak külön megrendelésre végzi el új teljesítési határidő és ellenérték, díjazás meghatározása mellett. A III. pont figyelembevételével a közlekedésbiztonsági szempontból szükséges javítás meg nem rendelése esetén a hibás gépjármű megrendelőnek történő átadásakor a vállalkozó köteles írásban közölni, hogy a gépkocsi a közúti forgalomban nem vehet részt, és ennek tudomásulvételét a megrendelőfél aláírásával köteles igazolni. A hibás gépkocsi elszállításáról a megrendelő köteles gondoskodni, a vállalkozó ebben díjazás ellenében segítséget nyújthat.

Amennyiben a megrendelt munka elvégzését előre nem látható -a III. pontban leírtakon kívül -egyéb ok akadályozza (alkatrész-szállítási késedelem stb.), azt a megrendelővel haladéktalanul, de még határidó lejárta elött közölni kell. A szolgáltatás teljesitése közben a vállalkozónak az általa felróhatóan okozott károkért, pl. karosszériasérülés, egyéb alkatrész-rongálódás, felelősséggel tartozik. A kártérítési igényt írásban kell bejelenteni vagy közös jegyzőkönyv felvételét kell a megrendelőnek kezdeményezni a munkafelvevőnél.

IV. AZ ELKÉSZÜLT GÉPKOCSI ÁTADÁSA

A vállalkozó a gépkocsi megrendelt javításának befejezéséről a lehető legrövidebb időn belül, de nem késóbb, mint 24 órán belül a megrendelővel előzetesen egyeztetett módon (e-mail, telefon, SMS stb.) értesíti a megrendelőt. Amennyiben a megrendelő a készre jelentéstől számított 3(három) naptári napon belül nem veszi át a gépkocsit a vállalkozótól, a 4. naptól kezdődően az elszállítás napjáig a vállalkozó tárolási díj felszámolására jogosult, melynek az aktuálisan megfelelő egy javítási óradíja/nap. Amennyiben a megrendelő vagy megbízottja az ajánlott levélben megküldött készre-jelentés ellenére a gépkocsit nem veszi át, a vállalkozó a javítási és tárolási díj érvényesítése érdekében jogi eljárást kezdeményez.

A vállalkozó az elvégzett munkáról és a beépített anyagokról köteles számlát adni a megrendelőnek. A számlában feltüntetésre kerül az elvégzett munka, a felhasznált anyagok és alkatrészek tételesen felsorolva, a szolgáltatás díjának összege, valamint tanúsítvány arról, hogy a végzett munka megfelelő, a felhasznált anyag és alkatrész rendeltetésszerű használatra alkalmas. Műszaki vizsgálatról kiállított vizsgálati dokumentáció egy példányát is átadja a vállalkozó igazolható módon a megrendelő részére.

Az esetlegesen igénybe vett alvállalkozói javítás külön tételként kerül feltüntetésre a javításra kiállított számlán.

A Premium Motors Kft. vállalási óradíjait a telephelyén és fióktelepén, illetve a szerviz ügyfélvárójában kifüggesztett tájékoztató ismerteti. Olyan munkák esetében, amelyekre javítási árjegyzék nem készült, a vállalkozó által meghatározott, műszakilag indokolt ráfordítási időnek megfelelő javítási díjat számít fel a vállalkozó. A felhasznált anyagok, alkatrészek a készletező vállalatok, illetve az egyéb szállítók ár érvényesítése szerint kerülnek számlázásra. A javítás során lecserélt fődarabok és alkatrészek a jótállás és szavatosság keretében végzett javítás, illetve az ún. gyári felújított (cseredarab leadását igénylő) alkatrészek beépítése kivételével - ha a megrendelő és a vállalkozó másképp nem állapodik meg - a megrendelő tulajdonát képezik. A gépkocsi kiadásakor megrendelő által el nem vitt lecserélt alkatrészeket a vállalkozó nem tárolja, azok hulladékként történő kezeléséröl gondoskodik. Minden beszerelt alkatrész a számla teljes kifizetéséig a Premium Motors Kft. tulajdonában marad, azok vonatkozásában a javítási számla maradéktalan kifizetéséig az alkatrészekre vonatkozó tulajdonjog fenntartással él. A javítása átvett gépjármű és az ahhoz kapcsolódó okmányok átadása a megrendelő részére a számla kiegyenlítése után történik meg. A vállalkozót a vállalkozói díj és a költségek biztositására a megbízás tárgyát képező gépjárművön törvényes zálogjog illeti meg, igy azt a számla teljes kiegyenlítéséig visszatarthatja.
Amennyiben a megrendelő a számla szerinti tartozása megfizetésével késedelembe esik, úgy kamat fizetésére köteles, melynek mértéke a számla értékének évi 20%-a.

V. PANASZKEZELÉS

A Premium Motors Kft. a bejelentett panaszokkal mindennemű előítélet nélkül, pártatlanul foglalkozik.

A vállalkozó a kötelező jótállásról szóló 249/2004 (VIII. 27.) Korm. rendelet alapján a kitöltött és aláirt Munkalap és a vállalkozó által kiállított javítási számla együttesével vállal jótállást az általa végzett munkára. A megrendelő a jótállási igényét a számla bemutatásával érvényestheti.

Az elvégzett szolgáltatással kapcsolatos panaszok, minőségi kifogások bejelentését a megrendelőnek szóban vagy írásban kell megtennie. A szóbeli panaszt a vállalkozó azonnal megvizsgálja, és szükség szerint orvosolja. Ha a panaszos a panasz kezelésével nem ért egyet, vagy a panasz azonnali kivizsgálása nem lehetséges, a vállalkozó a panaszól, és az azzal kapcsolatos álláspontjáról haladéktalanul jegyzőkönyvet vesz fel, és annak egy másolati példányát - személyesen közölt szóbeli panasz esetén - helyben a fogyasztónak átadja, illetve - telefonon vagy egyéb elektronikus hírközlési szolgáltatás felhasználásával közölt szóbeli panasz esetén - a fogyasztónak legkésőbb az érdemi válasszal egyidejűleg megküldi, egyebekben pedig az írásbeli panaszra vonatkozó pontban írtak szerint jár el. Amennyiben a szóban tett panasz helyben nem nyer elintézést, úgy a vállalkozó telephelyén, fióktelepén elhelyezett panasz bejelentő nyomtatványt kell kitöltenie a panaszosnak. A kitöltött nyomtatványt a szerviz/telephelyvezetőnek kell átadni. Az írásbeli panaszt a vállalkozó a beérkezését követően 30 (harminc) napon belül érdemben írásban megválaszolja és intézkedik annak közlése iránt. Amennyiben a panasz megalapozott, azt a vállalkozó a jótállásra vonatkozó rendelkezéseknek megfelelően rendezi. A panaszt elutasító álláspontját a vállalkozás írásbeli indokolással közli.
A téves hiba megállapítás alapján szükségtelenül elvégzett munka ellenértékének a kifizetését a megrendelő a gépjármű átvételekor megtagadhatja.

A megrendelő a javítási számla egy példányával a jelen ÁSZF VII. fejezete szerinti jótállási időn belül követelheti a hibásan vagy hiányosan elvégzett munka, illetőleg az ezzel
összefüggésben keletkezett hiba díjmentes kijavítását, vagy a kifizetett díj arányos csökkentését, illetve visszafizetését. A megrendelőnek a hibás teljesitéssel összefüggésben keletkezett kárának és igazolt költségeinek megtérítését.

A hibás teljesités miatt meghibásodott gépjármű beszállításáról a vállalkozó telephelyére a megrendelőnek kell gondoskodnia, feltéve, hogy a megrendelő a vállalkozót előzetesen értesíti, elsőbbségi lehetőséget teremtve számára a gépkocsi beszállítására. A vállalkozó jótállási kötelezettségének a saját telephelyén/fióktelepén tesz eleget. A gépjármű szállítási költségeit a javítási munkára vonatkozó jótállási igény megalapozottsága esetén a vállalkozó, egyéb esetben a megrendelő köteles viselni. A vállalkozó a gépjármú vizsgálatát lehetőleg azonnal, de legkésőbb 15 (tizenöt)
napon belül köteles elvégezni, és az arról felvett jegyzőkönyv másolatát a
megrendelő részére haladéktalanul, igazolható módon megküldeni.
 Amennyiben a panasz okát a vállalkozó a megrendelő által elfogadott határidón belül alkatrészhiány miatt nem tudja megszüntetni, úgy arról a megrendelőt tájékoztatnia, és újabb egyeztetett határidőt ad meg.

A szolgáltatás akkor tekinthető hibásnak, ha a vállalkozó a munkafelvétel során
feltárt hibákat és a megrendelt javításokat bizonyítható módon nem, vagy nem
a megrendelésnek és a vonatkozó jogszabályoknak megfelelően végezte el, de a
munka ellenértékét a számlában felszámította és azt a megrendelő maradéktalanul megfizette.

Nem tekinthető hibásnak a szolgáltatás, ha a vállalkozó a jármú megbontása
során olyan hibát észlel, ami a hibafelvételkor nem volt megállapítható, és a
megrendelő az utólagosan tudomására hozott hiba kijavítását a vállalkozónál
nem rendeli meg.

Az V. pontban meghatározott alapelvek alapján a panasz kivizsgálása
az alábbiak szerint történik:

A javítás mennyiben szolgálta a munka megrendelésére vonatkozó
bizonylatokban (Munkalap) rögzített és a megrendelő tudomására hozott
vagy az általa kért hiba elhárítását?

A jármú megbontása és javítása során előállt-e olyan újabb hiba, ami a
hibafelvétel során nem jelentkezett, és erről a megrendelő kapott-e
tájékoztatást?

Az újabb hiba megjavítására a megrendelő adott-e
megrendelést?

Az egyes javító-karbantartó szolgáltatásokra vonatkozó kötelező jótállásól szóló 249/2004. (VIII. 27.) Korm. rendelet alapján helyesen került-e megállapításra a javításra vonatkozó jótállás mértéke?

Amennyiben a panasz tevő a gépjármű vizsgálatakor jelen kíván lenni, úgy ezt
számára a vállalkozó lehetővé teszi.

A vizsgálat eredményéról a Premium Motors Kft. a megrendelővel közösen
jegyzőkönyvet vesz fel, ahol mindkét fél közli az észrevételeit.
Véleménykülönbség esetén, ha a szolgáltatás minőségével, különösen a
javítás módjával kapcsolatban lényeges műszaki kérdésben vita merül fel a
megrendelő és a vállalkozó között a megrendelő az alábbi szervekhez fordulhat:
 Vitás műszaki ügyek intézése Nemzeti Közlekedési Hatóság.

Fogyasztóvédelmi panasz esetén Nemzeti Fogyasztóvédelmi Hatóság.

Lényeges műszaki kérdéseknek a következők tekinthetők:

Javítás vagy beszabályozás után a jármű fő, illetve részegységeinek
működésében nem következett be az elvárható mértékű javulás, illetve a
javítással összefüggésben újabb hiba állt elő. A minőségi kifogás elbírálására a Nemzeti Közlekedési Hatóság csak akkor vehető
igénybe, ha a javítást végző műhely feltételei, körülményei a felek között felmerülő vita eldöntéséhez nem megfelelőek, mert objektív szakvélemény kialakításához laboratóriumi feltételek szükségesek (anyaghibából eredő kifogások). A fentiek szerinti minőségvizsgáló szerv igénybevétele csak a területileg illetékes Közlekedési
Hatóság javaslata alapján történhet.

VI. KÁRTÉRÍTÉS

A Premium Motors Kft kártérítéssel tartozik a gépjárművekben a telephelyén vagy fióktelepének területén, a munkatársai által felróhatóan okozott kárért. A kárigény bejelentését az illetékes szervizvezető jegyzőkönyvben rögzíti, amelyben tételesen fel kell sorolni az okozott kárt és egyben javaslatot tenni a kártérítés módjára (az okozott kár helyreállítása vagy az okozott kár készpénzben történő kifizetése). A kártérítés mértékének megállapítása a cégvezető feladata. Az ügyfélnek a Polgári Törvénykönyvről szóló 2013. évi V. törvény 6:525. § rendelkezései által előírt kármegelőzési, kárelhárítási és kárenyhítési kötelezettségének eleget kell tennie.

VII. JÓTÁLLÁSI FELTÉTELEK

A vállalkozó az általa elvégzett javítási munkáért és a javítás során beépített alkatrészekért az egyes javító, karbantartó szolgáltatásokra vonatkozó kötelező jótállásról szóló 249/2004. (VIII. 27.) Korm. rendelet alapján az alábbi feltételek mellett jótállást vállal:

Előfeltétel, hogy a végzett javítás (áfát és anyagköltséget is magában foglaló) díja a húszezer forintot meghaladja. A jótállási idő a szolgáltatás elvégzése után a gépkocsinak a megrendelő vagy megbízottja/meghatalmazottja részére történő átadásával kezdődik. A jótállás időtartama 6 (hat) hónap.

Nem áll fenn a vállalkozó jótállási felelőssége, ha a javító-karbantartó szolgáltatást a szolgáltatás tárgyát képező dologra vonatkozó szavatosság vagy jótállás alapján teljesítették.

A megrendelő a jótállási igényt a szolgáltatás alkalmával kapott számla, nyugta és Munkalap bemutatásával a hiba észlelése után, a jótállási időszakon belül történő bejelentéssel érvényesítheti.

Nem érvényesíthető a jótállási igény, ha az alkatrészt a megrendelő hozta, ha a hiba a természetes elhasználódás következménye és a természetes elhasználódás miatt a beszabályozás sikertelen.

Az ügyfél által hozott alkatrész rejtett hibája esetén a Premium Motors Kft. semmiféle felelősség nem terheli. Hibás alkatrész beszerelését a vállalkozó nem vállalja.

Megszűnik a jótállási kötelezettség, ha: 


A megrendelő a gépkocsira érvényes vizsgálásokat, karbantartást
egyaltalán nem, vagy nem a megadott km-határérték elérésekor
végezteti el.
A gépkocsin a javított részt, a javítást végző vállalkozón kívül más
megbontja, átalakítja, javítja.
A gépkocsin a javított egység megsérül, megsemmisül (így különösen
elemi csapás, balesetes sérülés következtében).
A gépkocsit nem a gyártó által adott kezelési utasításnak megfelelően,
illetve szakszerűtlenül üzemeltettek.
A gépkocsit hibás km-számlálóval üzemeltetik.
Szakszerűtlen kezelésnek minősül különösen, ha:

Nem az előírt tüzelőanyagot, kenőanyagot használják.

A gépkocsit nem megfelelő módon tároljak.
A meghibásodás után tovább üzemeltetik, ami további rongálódást idéz elő.
A gépkocsival versenyen vesznek részt.
A gépkocsit oktatásra használják.
A gépkocsit túlterhelik, vagy nem rendeltetésszerűn használják.
Nem vonatkozik a jótállás az izzókra, valamint a különféle üvegféleségek, műanyag búrák törésére.

Amennyiben a megrendelés a vállalkozó által alkalmazott legjobb javító- karbantartási technológiától eltérne, a vállalkozó a munka elvégzését megtagadhatja. Ha a megrendelő szakszerűtlen munkát kíván elvégeztetni, a megrendelő kérésére a vállalkozó szükséghelyzetben elvégezheti azt, ha a hiba nem a gépjármú üzembiztonságát befolyásoló alkatrészeit érinti. Ebben az esetben közölni kell, hogy a végzett munkáért a vállalkozó felelősséget nem vállal, és az elvégzett munka hátrányosan befolyásolja a gépjármú további használhatóságát, teljesítóképességét vagy használatának módját, időtartamát. Ilyen esetben a következőket kell feltüntetni a számlán:
„A javítást az Ön kérésének megfelelően végeztük el, eltérve a technológiai előírásokban foglaltaktól, éppen ezért a végzett munkáért garanciát, jótállást, felelősséget nem vállalunk, és a gépjármú is csak korlátozott mértékben használható. A tulajdonos vagy képviselője a gépkocsit saját felelősségére vitte el!"



A Premium Motors Kft. általi javítások esetén a gyárak által előírt alkatrész- és munkagaranciára vonatkozó előírások az irányadók.


JELEN ÁSZF. A PREMIUM MOTORS KFT. ÜGYVEZETŐIVEL EGYETÉRTÉSBEN KÉSZÜLT.






Budapest, 2024.09.01.

Premium Motors